Posted by: blazzerbg | 31 март , 2006

Админи ….

Валеше дъжд. Валеше е силно казано. Просто капеше тук там колкото да държи мокро и кално. Абе прецакано време
отвсякъде. Беше студено. Не много, но си беше почти зима. Нали казах – гадно време. Админ1 идваше на работа.
Не му се работеше. То впрочем на кого му се работи. Влезе в офиса, остави си палтото на закачалката и продължи
към стаята на Админите. Вътре имаше няколко компа. Админ2 и Админ3 бяха вътре и джиткаха Дебило 2.
Ебаси ве, защо не ми пусна оня предмет. Аве, ти си ебаси харабията, ве, как, по дяволите
ти се падна?
Е*а ли му мамата. Убих го и го пусна. Баси.
На мене защо не пуска. Вече за 27 път го бия и все пуска простотий. Мамка му отказвам се.
Вие пак джиткате това тъпото Диабло. Що не играете нещо по-смислено? Например Пасианс.
Мноо кофти графика ве!
Да, много еднообразна.
Тоя телефон защо му е срязан кабела?
А, тоя ли? Ми много звънеше и ни пречеше да се съсредоточим.
Кретени, това е телефона за потребителите. Е, то и без това само за проблеми се обаждат. Нито веднъж не
се обадиха да кажат: „Йо, пичове, кефити мъ, би!”.
Да се дразнят там дето не вдигаме. Някой да ме е търсил?
Тц.
Е, стига игра де! Свърши малко работа. Върви разкачи някой дето е на неограничен и дърпа нещо.
Ми аз цял ден това правя.
А, добре извинявай.
Хммм! Какво носиш?
А, това ли. Това е схемата за бъдещото развитие на Нетуъркс.
Ама то и за това ли трябва да мислим. Не ми се мисли.
Е, цял ден само си клатите краката. Давайте да го обсъдим по-подробно сега.
Добре. Сядайте на масата, аз идвам ей сега. Само да пусна сървъра на потребителите. Че вече 10-ина часа не работи. Не са ли нагли ве, как дърпат.
Ми нали си плащат, бе.
Верно. Нищо де. Както и да е. Та какво ше обсъждаме сега?
: Ми доколкото знам цените не били изгодни.
Как бе? Нали уж хората не се оплаквали много от цените.
Не, бе. За нас не са толкова изгодни. Не че са супер за потребителите, ама трябва още да изтискаме.
ОК. Предлагам 5лв.-10МБ
Хубава идея наистина, ама мноо рязко бе. Споко, може и до там да стигне. Нека първо ги прецакаме с цените, ама ше го направим така, че да си мислят, че е яко за тях. Ще увеличим пакета от 10лв на 130МБ.
Стига, бе!!! Това ше прецака нас.
Хе-хе, ама ше повишим лекичко трафика дето им добавяме към 1МБ и ще компенсираме. Сега хората си мислят, че имат повече трафик и се кефът, а и ние се кефим повече, щото знаем, че се кефят напразно.
Уау! Това е супер. Ти си гений! Иска ми се аз да се бях сетил за това.
За това аз съм Админ1, а ти Админ3.
Накъде биеш?
Намеква, че интелектуалното ти ниво не спазва корелацията на логаритмичното развитие на хомо сапиенса.
Какво било?
Каза, че си иди… пич.
А, добре.
Такааа, ами трябва да решим и за сървъра. Защо има свободно място на локалните сървъри? Хммм, странно. Вие качвате филми и игри и други, а място все има.
Качваме какво?
Ама ние трябваше ли да ъпдейтваме и локалните сървъри?
Да. Вие не го ли правихте?
Не. Ама то е много работа ве. Трябва да си играя цели 2 минути да пусна да се копира.
Хмм, прав си доста са. Добре де, ще кажем, че пробелмът е в потребителите. Винаги минава. Хмм. Добре сега за сървъра. Някои предлагат да го ограничим леко и да го пуснем за всички. Да не сме луди да се прецакаме така.
Някои предлагат да се премахне сървъра и да се направи интернета по-изгоден за сметка на свървъра.
Да-да, как пък не. Винаги има баламурници да искат съръвър, а и ако им пуснем по-як нет ще вземат да си набавят почти всичко от други места. И ше се кефят.
Не помните ли правило #4 – Кефът на потребителите е АНТИ-кеф на Нетуъркс и правило #5 – Потребителите трябва винаги да имат едно минимално количество кеф, колкото да не се бунтуват.
Не съм го чел това. Звучи интересно. Какво е?
Книгата с правилата на Нетуъркс-БеГе. Всеки админ трябва да я е прочел.
Пропуснал съм.
И аз.
Хмм, аз стигнах до 3-та страница и ми стана скучно.
Те сигурно и шефовете не са я чели.
Шефове… тая дума ми напомня нещо, но какво…? ОМФГ!!!! Сетих се, шефовете щяха да идват днес на проверка.
Днес?!? О, не!
Да, днес. Вържете кабела на телефона обратно, трябва да симулираме дейност. То може и да не се карат много, но не ми се рискува. Върза ли? Браво! Окей, давайте да продължим обсъждането. Предлагам да направим така: който си плати 20лв. и нагоре – ще има сървър. Другите ще имат ама по 4КБ. Муахахахахахахахах! Колко съм гаден. Ей, направо цепя мрака.
Как се цепи мрак? Може ли?
Не се напъвай да мислиш, че пак ще получиш главоболие.
Да, наситина.
Ама 4КБ няма ли да им се стори малко на хората.
Е, ние ше го кажев в килобити, а не килобайти. 4КБ е равно на 32Кб.
Има много тъпи хора, дето няма да зацепят. Ако случайно после питат защо е 4КБ ще кажем, че 32Кб = 4КБ, но закона ни задължава да го пишем в килобити.
Задължава ли ни?
Не естествено, но хората са тъпи – ше се хванат. Щом толкоз народ рестартира през 5мин за да им се „оправи” нет-а, значи ще се хванат.
4КБ е като подигравка, бе!!! … … Кефи ме!!!
Знаех, че ще ви хареса.
Е, как точно е яко за нас и гадно за тях.
Ти, колко имаш по математика, бе? Три минус?
Не, това беше като си давах зор да уча. Иначе между 2- и 2.
Добре, Айнщайн сега ще ти обясня. По тоя начин ги караме да плащат ненужен трафик. И се кефим. Чаткаш?
Не.
Оххххх! Ето по-подробно. 10лв. са 130МБ нали?
Да.
Сървъра беше 5лв. нали?
Да.
Колко прави това общо?
Дай калкулатор.
Еееее, сметни сам.
Добре. Тази ръчичка има 5 пръстчета, друата също. Това са 10. И още една ръчичка… 1, 2, 3, 4, 5………15!
Браво. Отне ти само 27 секунди.
Знам, добър съм!
Добре, 15лв. А на колко ще получават сървъра след време?
Ми нали на 20.
Да. И колко прави това повече от предното?
Ами… 5!
Браво. Значи сме на далавера с 5лв.
Ама нали 20лв. значи не 130МБ, а повече?
Да, ама то е преценено, че така е по-изгодно. Нищо, че има хора, които искат сървър, а НЕ им трябва трафик. Сега ако искат сървър, ще платят 5 кинта отгоре и ще бъдем на далавера. Ако се откажат от сървъра, тъкмо по-малко ше е натоварен и ще има повече за другите и те ше си мислят, че го ъпгрейдваме. Загря ли?
Да.
Наистина ли?
Не.
А, писна ми. Добре, абе изчислено е. Така е по-яко за нас.
Окей, добре де, добре.
Имам лошо предчувствие.
За какво?
Не знам. Боли ме кутрето на левия крак, а това при мене означава, че нещо не е съвсем наред.
Чувам стъпки. Шефовете са тук. О, не! Бързо симулирайте дейност. Ти върви да отговаряш на обаждания на вече оправения телефон, а ти иди да … абе бърши прах. Аз ще се преструвам, че обмислям предложенията.
Ооо, админи! Как сме днес?
Ами добре сме.
Дай едно кило.
Какво?
Ха-ха, мноо ме кефи това. Мноо затапвам. Голям съм пич. Виждам, че отговаряте на обаждания. Не си давайте много зор, това са обикновени потребители. Ти пък стига бърса брах, бе, глей к’ъв прахоляк и пушилка се вдига. Я отвори един прозорец да излезе праха. Не на компютъра, бе, истински. А, недей то навън е студено. Бях забравил. Я да видя как вървят предложенията. Хммм! Това е добро. И това. Това ше го обмислим, ама не е лошо. Е, какво е това, бе! Питам как може да предлагате такова нещо. Искате да разделим сървърите на Каунтър-Страйк, Диабло и Уаркрафт на отделни компютри, че така сечало или да ги ъпгрейдваме. Неее, това няма как да стане. Те потребителите да не би да си плащат, че да… е да де, плащат си, ама въпреки това не заслужават такива работи. После като направим цените солени ще видим. Иначе другото е окей. Аз отивам да се натряс…. да обсъдя важни проблеми за фирмата с другите шефове. Вие продължавайте да си бачкате.

Не знаех, че потребителите чак толкова се оплакват от сървърите. Знам, че имат оплаквания, ама не предполагах, че е дотам, че да предлагаме ъпгрейд или разделяне.
Ами не е.
???
Аз го сложих щото и на мене ми лагва. То по случайност съвпада с желанието на потребителите.
Хмм, добре, ама няма да те огрее, сам видя. Ти пък какво се закотви при телефона, бе?
То било яко, бе тука как се бъзикам.

Запис на разговори: (НП = недоволен потребител)
Нямам мрежа.
Аз какво да направя. Направете си.
Нямам нетуъркс мрежа.
A! Ами я си кажете ай пи адреса.
192.168.хх.хх.
Ауу, ама то при нас всичко е шест. Даже към седем отива.
И сега?
Сега си рестартирайте компютра.
Ще помогне ли?
Дано.

Нямам мрежа.
Рестартирайте си компютъра 4 пъти подред, ако не се оправи още 4 пъти. Ако пак не се оправи го преинсталирайте.
Ама сигурни ли сте, че…
Да.
НП: Ама…ами…е добре.

Мноо тъпи хора. Тоя си мислеше, че проблема е при нас. … А ама той наистина бил. Е, нищо де една преинсталация няма да е излишна.

Нямам интернет.
Аз имам значи и вие трябва да имате. Рестартирайте. Ако не се оправи го взривете.
Моля?!?
Е, аз с глухи не се занимавам.

Ало, иск…
Рестартирайте.
Ама аз не…
Абе, сега що спорите. Ние сме Нетуъркс. Не грешим.
Оооо!

Ало, нещо не работят сървърите.
Е, аз какво да направя. Аз просто работя тука.
Ами именно.
Вие май ми се подигравате. Аз съм админ в Нетуъркс.

Ало, Нета върви много бавно?
Ритенете силно кутията, ако не се оправи изгасете бушоните и ще се оправи.
Сигурен ли сте?
Да, напълно.
Хмм, добре.

НП 7: Ало, мрежата взе да се скапва.
С кой уиндоус сте?
98.
Лесно се оправя. Работил ли сте с FDISK?
Не, какво е това.
Програма. Направете стартова дискета и заредете под дос и там я стартирайте и се разцъкайте из опциите. Все ще стане някак.
Добре.

Боже, и тези хора гласуват и шофират.

Ало, на целия блок мрежата се скапа ужасно.
Браво.
Ами, как да я оправим?
Да. Въможно е, но трябва да изпълните мистучен куест, да се преборите със зло чудовище и да съберете три артефакта.
Какви ги приказвате?
А, опа, исках да кажа да рестартирате.
Това сигурно всеки вече го е направил поне по 6 пъти. Няма резултат.
На целия блок казвате.
Да.
Хмм, сигурно е от слънчевите изригвания.
Моля?!?
М’дааа, случват се понякога.
Много смешно. Мисля, че проблема е в хъба.
Невъзможно, хъба е пич. Но понеже сме Нетуъркс и сме пичове също, нека проверя. М’дааа, при нас всичко е наред, сори. До вечерта ще се оправи.
Да, бе, като се разсеят слънчевите вълни сигурно или там каквото беше. Само си губя времето.

Айде някой да отиде да оправи хъб 184, че се е сдухал тотално.
Е не ме гледай мене, ще се обадя на някой от сервизните ако имат време и им се ходи да минат.
Добре.
Админ2 стига си цъкал по тия копчета. Това не е пасианс. От там се пускат и спират потребители.
Знам, ама ме кефи как мигат лампичките.
Я свърши нещо полезно.
Окей, започвам да тествам сървъра на Диабло.
Е, не това. Имах предвид нещо друго. Наистина полезно.
Ми, не знам. Кажи какво.
Ами и аз не знам. Питаш ме все едно знам какво трябва да се прави.
Ехоо, хора, аз огладнях нещо. Айде някой от вас да изтича да купи нещо за ядене. Днес ми се яде пица.
Ето! Върви купи по една пица.
Добре.
Преди това спри фрий сървъра.
Е нали ти сам каза, че си плащат.
Да де, ама сега пък нещо съм нервен и не искам те да се кефят.

Вашият коментар

Категории

